venerdì, novembre 18, 2005

La Cina commemora Hu Yaobang, icona di Tienanmen

PEr l aprima volta si e' svolta una commemorazione ufficiale di Hu Yaobang, il leader politico "moderato" la cui morte scateno' la protesta di Piazza Tienanmen.
Possiamo ben dire che si tratta di una svolta storica: dopo la repressione dei moti, il nome del de-maozziatore della Cina era stato cvlutamente dimenticato.
NOnstante la partecipazione dellemassime cariche dello Stato, la cerimonia si e' svolta sotto un pesante velo di segretezza - prima che a qualcuno venga in mente di pensare che si tratti di un'implicita ammissione di colpa...
Dal New York Times:
" Amid heavy security and a veil of secrecy, China today officially restored the reputation of a former Communist Party leader whose death in 1989 set off historic student demonstrations.

Some 350 people attended what the state media called a 'discussion meeting' at the Great Hall of the People in Tiananmen Square to remember the former leader, Hu Yaobang, who would have been 90 years old on Sunday. While state media confirmed that the event had been held, it provided few details."

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to Beta by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro. Credits: Daryl Lau, Phydeaux3